Tüketici Trendleri Raporuna Göre, Hopi’nin Müşteri Sadakati Yüksek
İSMAİL ŞAHİN – 30 farklı sektörden 300’ü aşkın markanın verileri ve 19 milyon müşterinin alışveriş davranışlarını analiz eden “Hopi Perakende Raporu 2024” kapsamlı bir tüketici trendleri çalışması sunuyor.
Hopi CEO’su Elif Ateşok Şatıroğlu, geçen 10 yıl içinde tüm kullanıcılara 13 milyar TL değerinde alışverişte kullanabilecekleri “Paracık” kazandıklarını vurguladı. Ayrıca, Ekim 2023’ten bu yana 110.000 tekil kullanıcının kredi kartsız taksitli alışveriş ve ödeme erteleme imkânından faydalandığını belirtti.
2024 yılında 5.3 milyon aktif Hopi müşterisi olduğunu ve toplamda 15.5 milyon işlem gerçekleştiğini belirten Şatıroğlu, dünya genelinde benzeri olmayan bir model olan Hopi’nin, günlük 350 bine yakın uygulama açılışı ve 150 bin işlem adediyle müşterilerine özel bir deneyim sunduğunu söyledi.
Toplantıda paylaşılan rapordaki başlıca bilgiler şu şekilde:
- AVM ziyaretlerinde mağaza gezme oranı yüzde 38 azaldı, ancak müşteri başı harcama reel olarak yüzde 63 arttı.
- Türkiye genelinde giyim ve ayakkabı alışverişi reel bazda 10 puan artarak en çok İstanbul, Ankara ve İzmir’de gerçekleşti.
- Sevgililer Günü’nde alışverişin yüzde 70’i son 3 güne sıkıştı; son dakika alışverişinde liderlik Eskişehir’in oldu.
- Kurban Bayramı ve Babalar Günü, Black Friday’e göre müşterileri daha çok etkiledi; alışveriş yapanlarının sayısı yüzde 20 arttı.
- Malatya, Erzincan ve Erzurum Anneler Günü’nde annelerini en çok seyahate götüren iller olurken, Ramazan Bayramı’nda ise çocuk alışverişine odaklandı.
- Mağazaya giren 1 milyon müşteri sadece siyah renk giyiyor ve kombinini tek reyonda görmek istiyor.