Elektrikli otomobil pazarında rekor büyüme

Elektrikli Araç Satışları, Global Ekonomideki Belirsizliklere Rağmen Büyümeye Devam Ediyor

Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) tarafından her yıl yayımlanan Elektrikli Araç Görünümü raporu, küresel ekonomideki belirsizliklere ve otomotiv sektöründeki baskılara rağmen elektrikli araç satışlarının artmaya devam ettiğini ortaya koyuyor.

Rapora göre, dünya genelinde elektrikli araç satışları 2024 yılında 17 milyon adedi aşacak ve bu araçların pazar payı ilk kez yüzde 20’nin üzerine çıkacak. Çin, geçen yılın yarısından fazlasını oluşturarak pazarda lider konumunu koruyor. Ayrıca, geçen yıl Çin’de satılan 11 milyon elektrikli araç, dünya çapında 2022’de satılan toplam elektrikli araç sayısına eşdeğerdi.

Asya ve Latin Amerika’daki gelişmekte olan pazarlarda da geçen yıl elektrikli araç satışları yüzde 60 arttı. ABD’de satılan elektrikli araç sayısı yıllık bazda %10 artarken, Avrupa’da teşviklerin ve destekleyici politikaların zayıflaması nedeniyle satışlar durgun seyretti.

Çin’de geçen yıl satılan elektrikli araçların üçte ikisi, satın alma teşvikleri olmamasına rağmen konvansiyonel araçlardan daha uygun fiyatlıydı. Ancak, birçok ülkede elektrikli ve geleneksel araçlar arasındaki fiyat farkı halen devam ediyor.

Satışlar Yılın İlk 3 Ayında Yüzde 35 Arttı

Bu yılın başından itibaren elektrikli araç satışları yıllık bazda %35 arttı ve bu yıl dünya genelinde satılan her 4 araçtan birinin elektrikli olması bekleniyor. Büyüme devam ettikçe, bu yılın toplam elektrikli araç satışlarının 20 milyonu aşması öngörülüyor.

Küresel ekonomik büyüme, ticaret ve sanayi politikaları, elektrikli araç sektörünün geleceğini etkileyebilir. Ancak, elektrikli araç fiyatlarının daha erişilebilir hale gelmesi, satışları destekliyor.

Rapora göre, birçok pazarda elektrikli araçların yakıt maliyeti giderek düşüyor. Eğer petrol fiyatları varil başına 40 dolara düşerse, Avrupa’da elektrikli araçları evde şarj etmenin maliyeti, geleneksel araç yakıt maliyetinin yarısına denk gelecek.

IEA Başkanı Fatih Birol, raporla ilgili değerlendirmesinde, küresel ekonomideki belirsizliklere rağmen elektrikli araç satışlarının güçlü bir büyüme eğilimi gösterdiğini belirtti. Birol, “Elektrikli araç satışları, uluslararası otomotiv sektörü için önemli sonuçlar doğurmaya devam ediyor. Bu yıl dünya genelinde satılan her 4 araçtan birinin elektrikli olmasını ve gelişmekte olan ekonomilerde büyümenin hızlanmasını bekliyoruz. 2030’a gelindiğinde, elektrikli araçların daha uygun hale gelmesiyle dünya genelinde satılan her 5 araçtan en az ikisinin elektrikli olacağını öngörüyoruz” açıklamasında bulundu.

Related Posts

Yapay zeka aracılığıyla bilgisayarınıza sızıyor: Verilerinizi gözden geçirin!

Kaspersky Global Araştırma ve Analiz Ekipleri (GReAT), bilgisayarlar için sahte “DeepSeek R1 Büyük Dil Modeli” (LLM) uygulaması aracılığıyla Truva atı dağıtan yeni bir kötü amaçlı kampanya keşfettiğini duyurdu.

Yeni nesil iOS 26 tanıtıldı! İşte tüm yenilikler

Apple yeni etkenliği WWDC 2025 kapsamında tanıtımlarını yapıyor. İlk olarak iOS için yenilikler tanıtıldı.

ILL, sosyal medyayı salladı

PlayStation 5 için geliştirilen vücut korkusu temalı hayatta kalma oyunu ILL, sosyal medyada büyük yankı uyandırdı. Summer Game Fest etkinliği kapsamında tanıtılan ancak birçok yapımın gölgesinde kalan oyun, Team Clout tarafından geliştiriliyor ve …

Meta’dan geleceğin teknolojisi: İşte deneysel artırılmış gerçeklik gözlüğü Aria Gen 2’nin tüm detayları

Bu hafif çerçeveli gözlük, bir gün tüketici ürünlerine dönüşebilecek birçok iyileştirme barındırıyor. Bunlar arasında her bir göz için bakışı takip edebilen, göz kırpmalarını algılayabilen ve göz bebeklerinin merkezini tahmin edebilen geliştirilmiş …

İnternet hızında dünya rekoru: Saniyede 1 milyon GB internet hızına ulaşıldı

Mevcut veri aktarım hızları yeni teknolojileri desteklemek için yeterli değildir. Fakat yapılan yeni bir test, aynı zamanda internet hızında bir dünya rekorunu getirdi. İşte akıllara durgunluk veren bir çözüm.

Türkiye’nin 2024 Dijital İtibar Şampiyonları açıklandı

Dijital pazarlama ve iletişim alanında önemli bir referans kaynağı haline gelen DİR100, bu yıl da yalnızca dijitalde en çok konuşulan markaları değil, aynı zamanda pozitif dijital algı yaratan ve dijital varlığını dengeli bir şekilde yöneten …