Yediğiniz pizza, karakterinizi ortaya koyuyor

Chicago’daki Koku – Tat Tedavi ve Araştırma Vakfı’nın yöneticisi Dr. Alan Hirsch, yiyecek tercihlerinin kişilik tipi hakkında çok şey ortaya koyduğunu, özellikle pizza seçiminin karakteri ele verdiğini iddia ediyor.

Dolayısıyla, sosyal bir ortamda, örneğin bir buluşmada, karşımızdaki kişiyi pizza malzemelerine göre değerlendirmemiz mümkün olabilir. Dr. Hirsch’e göre insanlar çoğu zaman pizza siparişinde defalarca aynı pizzayı seçiyor. Bu da pizzanın besin değerine göre değil, kişinin karakterine göre belirleniyor.

Dr. Hirsch’in deneyleri, pizza yeme alışkanlıklarını ve tercih ettikleri malzemeleri not ederek kişilik testlerini tamamlayan 1.000 Amerikalı yetişkin üzerinde yapıldı. Pizzada geleneksel tek et türünü (örneğin pepperoni veya jambon) tercih edenlerin genellikle sinirli, tartışmacı, başkalarına karşı kin besleyen ve işleri erteleme eğiliminde oldukları görüldü.

Bu arada, birçok farklı et seçeneğini tercih edenlerin dikkatin merkezinde olmayı seven, dramatik, baştan çıkarıcı dışa dönük kişiler olarak tespit edildi.

Öte yandan, pizzada sebzeyi tercih edenler empatik, rahat, anlayışlı ve uyumlu kişilerken, bu da onları ‘evrensel romantikler’ ve ideal ebeveynler yapabiliyor. Jalapeño biberi gibi acı seçeneklere düşkün olan müşteriler, bu tür yiyeceklerle birlikte gelen adrenalin patlamasını seven ‘risk alıcılar‘ olma eğiliminde…

Tavuk ve deniz ürünleri gibi bol miktarda besleyici protein tüketen kişiler genellikle daha sosyal veya dışa dönük. Ancak ananas ve soğan gibi geleneksel olmayan içerikler sipariş edenler genellikle saldırgan ve başarı odaklı oluyorlar ve düşük zekaya da tahammül edemiyorlar.

Zeytine dikkat

Ve ister yeşil ister siyah olsun zeytini tercih edenler, başkalarının ya hayran kaldığı ya da kesinlikle tahammül edemediği bir ‘Marmite kişiliğine‘ sahip olabiliyorlar.

Peki “Marmite Kişilik” nedir diye soracak olursanız… Bu kavramın ismi, İngiltere’de çok keskin bir tadı olan ve insanların ya sevdiği, ya nefret ettiği Marmite adlı sürülebilir gıda ürünü. Bu ürünün reklam sloganı da, “Love it or hate it” (“Ya seversin ya nefret edersin”) şeklinde.

Dolayısıyla “Marmite kişilik” denilen biri, insanlarda genelde uç noktalarda tepkiler uyandırıyor. Kimileri onu çok çekici, ilginç veya eğlenceli bulurken, kimileri ise tahammül edemez. Fikirleri ve davranışları kutuplaştırıcıyken, karakteri güçlü, net ve ayırt edicidir. Sosyal ortamda dikkat çeker, ancak herkese hitap etmez.

Related Posts

Elon Musk’tan Apple’a, App Store sıralamalarında manipülasyon suçlaması

Elon Musk, Apple’ın App Store sıralamalarındaki ayrımcı uygulamalarla, OpenAI lehine adaletsizlik yapıldığını iddia etti. Musk, bu durumu tekelcilik ihlali olarak nitelendirirken, yasal adımlar atılacağını belirtti.

Microsoft Edge ve WebView2, Windows 10’da desteğini yıllarca sürdürecek

Microsoft, güncellenen destek belgeleriyle Windows 10’da Edge tarayıcısının ve WebView2 bileşeninin en az 2028’e kadar güvenlik ve özellik güncellemeleri alacağını duyurdu. Destek, işletim sistemi güncellemeleri sona erse bile sürecek.

Android telefonlara “tarçınlı çörek” müjdesi

Akıllı telefon dünyasında yeni Android sürümleri her zaman merakla beklenirken, Google’dan Android 17 için dikkat çekici bir detay geldi. Şirket, yeni sürüm için tatlı temalı geleneksel kod adını belirledi. Kullanıcıların yüzünü güldürecek bu kod adı, Android tutkunlarının şimdiden ilgisini çekmiş durumda.

Apple App Store’un yaş sisteminde büyük değişim

Apple, uygulama mağazasındaki uygulamalar için yaş derecelendirme sistemini genişletiyor. Bazı yaş grupları kaldırılırken, daha fazlası listeye ekleniyor.

WeTransfer’de yapay zeka krizi: Kullanıcı tepkileri geri adım attırdı

WeTransfer, yapay zeka için kullanıcı dosyalarını kullanabileceğini belirten Hizmet Şartları değişikliğiyle tepkileri üzerine çekti. Peki ne oldu, şirket neden geri adım attı?

Türkiye’den 376 bin kat daha küçük! Zenginlik içinde yüzüyorlar

Dünyanın en küçük ülkelerinden biri olan Monako, ekonomik gücü ve kişi başına düşen geliriyle devler liginde yer alıyor. Sadece 2.08 kilometrekarelik bir yüzölçümü olan Monako Türkiye’den yaklaşık 376 bin kat daha küçük…